אזכרה 30 יום

אזכרה 30 יום: הכול מוכן כשמגיע הרגע

לאחר שלושים ימי האבל הראשונים אנו עומדים בפני אזכרה לנפטר. היא מתקיימת ראשית בבית העלמין בגילוי המצבה וישנה מקרים שערב האזכרה מתכנסים בערב לאזכרה שיכולה להיות דתית עם סעודת מצווה ויכולה להיות התכנסות ראשונה של המשפחה והחברים לערב אזכרה לפרידה מכובדת ומרגשת מיקירם.
'דרך אחרת' מביאה בפניכם פורמטים שונים לטקסים שנזכרו לעיל. באזכרה בבית העלמין לגילוי המצבה מתכננת 'דרך אחרת' יחד עם המשפחה ראשית את תכני הטקס שיכולים להכיל הספדים, מוסיקה, השמעת שירים שאהב ובנוסף טקס דתי ובערוץ אחר מכינה את הקטע הלוגיסטי של הצללה/מחסה, כיסאות, מים, כיבוד קל, הגברה, הנחיה, מולטימדיה, רב לטקס הדתי ופרחים וחלוקי נחל להנחה על המצבה.
בהפקת ערב אזכרה 'דרך אחרת' מציגה בפני המשפחה מגוון תכנים שיתאימו לרוחו ופועלו של יקירם במשחק, זמר, שירה, מצגת, ספר חיים, אלבום תמונות ועוד וכן, מטפלת במסירות בהנחיית המשפחה בהליך הלוגיסטי של מיקום, הזמנת המשתתפים, ישיבה, הגברה, מולטימדיה, כיבוד קל ועד לארוחה עשירה.
ייחודם של הטקסים הללו הינה בזמן התכנון שיש למשפחה וביצוע פרידה מרגשת ומכובדת מיקירם שהלך לעולמו.

 

לאחר מותו של אדם אנו עורכים לו אזכרות שבד"כ אנו קושרים אותן ליום השנה לפטירתו. אך בל נשכח כי גם לאחר שלושים יום נערכת אזכרה ליד המצבה שהוכנה לנפטר, ולכן יש להיערך גם לכך בהתאם. אין ספק שלאחר אירוע הקבורה והשבעה מדובר על עוד משימה לא קטנה שמציגה את החשיבות של אזכרה 30 יום לזכר הנפטר.

כך מוצאים את עצמם לא מעט אנשים ובני משפחות די מותשים, פיסית ורגשית, לקראת אזכרה כזו. הדבר מוביל לחיפוש אחר אפשרות שתקל מאוד בעריכת הטקס החשוב ותאפשר את ניהולו בצורה מכובדת ולא מתוך קושי, מצוקה, התרגשות גדולה מדי, מעמסה נפשית, חוסרים כלשהם, או היבטים שליליים כאלו ואחרים.

הקרובים והחברים לוקחים חלק באזכרה מיוחדת
במסגרת אזכרה כזו אנו רואים כיצד מגיעים שוב קרובי משפחה וחברים לא מעטים אל קברו של הנפטר כדי לחלוק לו עוד כבוד לאחר שהוצבה המצבה על חלקת הקבר שלו. אם יש מי שידאג לכל הסידורים החשובים של אזכרה 30 יום, הרי שכולם יגיעו בצורה נוחה לחלקת הקבר החדשה ויחלקו את הכבוד הראוי.

חברת "דרך אחרת" מציעה אפשרות לקבל את כל שירותי האזכרה תחת קורת אחת ולא לדאוג לגבי קשיים או מצוקות אחרות. כך, אזכרה 30 יום מתנהלת בצורה מופתית לאחר ארגון כל העניינים הטכניים שקשורים לאזכרה, שילוב כל הציוד הנדרש, התייחסות אישית לכל בקשה, וניהול הטקס ע"י אדם שמתמחה בכך.

האפשרות להתייחד שוב זמן קצר לאחר הפטירה
חודש הוא לא זמן רב מאז פטירתו של אדם יקר, ולכן אנו רואים כיצד יש לא מעט אנשים שמתקשים לגייס את תעצומות הנפש שלהם כדי להתמודד שוב עם התייחדות ליד קבר טרי. אך אם מדובר על ארגון מושלם מכל הבחינות, הרי שבאמת אפשר לנסות להגיע ממוקדים יותר אל חלקת הקבר כדי להיות עוד קצת בקרבת לנפטר.

מסגרת מסודרת מאוד של אזכרה 30 יום היא לא פחות מאשר האפשרות היחידה להתייחד שוב עם הנפטר בצורה אישית מאוד וללא כל הפרעה. נראה כי מסיבה זו מבינים היום יותר ויותר בני משפחה כי זו הדרך הטובה ביותר לערוך אזכרה כזו במלואת שלושים ימים לאם, אב, או כל אדם אחר שלמרבה הצער הלך לעולמו לא מזמן.