טקס אזכרה חילוני

טקס אזכרה חילוני: כיצד לבחור את עורך הטקס החילוני

טקס אזכרה נקשר אצלנו בתודעה בדרך כלל כטקס דתי שמתבצע בבית העלמין או בבית כנסת בתום שלושים יום או שנה. טקס אזכרה לא חייב להיות כזה. לא לכל משפחה מתאים טקס אזכרה דתי בכדי לזכור והנציח את יקירנו שנפטר. נוכל לקיים טקס אזכרה חילוני שנכיל בתוכו תכנים המתאימים למשפחה בכלל ולנפטר בעיקר. טקס אזכרה הוא המקום בו נכלול כל תוכן שיעלה את זכרו של הנפטר בדרך בה היה רוצה להיזכר ומה הותיר אחריו. זאת ניתן לעשות במגוון דרכים – הקראה אומנותית מפרי עטו, סיפור חייו בדרך תיאטרלית, כתיבת ביוגרפיה שתצא לאור בטקס האזכרה, שירה וזמר ועוד. טקס אזכרה המוקדש לזכרו ללא הקשר דתי.
'דרך אחרת' מפיקה טקסי אזכרה חילוניים מעין אלו בצורה מקצועית, בעלת ניסיון רב בתחום וקשובה למשפחת הנפטר ולצרכיה. הטקס יכול להיעשות בבית העלמין ליד קברו או לחילופין התכנסות בבית המשפחה או בכל מיקום אחר שתבחר המשפחה. 'דרך אחרת' מתכננת ומבצעת את הטקס יחד עם המשפחה ורצונותיה ומעניקה להם חוויה ייחודית ומרגשת לזיכרון יקירם.

 

טקס חילוני שמציג אזכרה מיוחדת הוא כבר לא עניין חדש, אך יש לא מעט דברים שצריך לדעת בקשר אליו. היום האפשרות לעריכה של טקס אזכרה חילוני מעניינת אנשים שונים ולכן אנו רואים את הרצון לברר פרטים מסוימים על מנת שניתן יהיה לערוך טקס שונה מזה הדתי והשגרתי שמוכר כמעט לכל אחד מאתנו.

 

נראה כי הדבר הראשון שחשוב ביותר לבדוק לגבי טקס כזה הוא מי האדם שבאמת יכול לנהל אותו בצורה רצינית. הדרך הטובה ביותר לדעת זאת היא לזהות את רמת הכימיה עם אדם שיש לו ניסיון בעריכת טקסים כאלו במדינת ישראל. פגישה אישית ומספר שאלות יכולים להאיר את פניהם של המתעניינים בטקס כזה בכל הקשור לכימיה עם עורך הטקס.

 

רמת המקצועיות חייבת להיות גבוהה מאוד

לאחר שמזהים כי מדובר באדם שבאמת מקשיב לדרישותיהם של אנשים שרוצים לערוך אזכרה לא דתית ולאחר שמזוהה הכימיה ושהאדם שינהל את הטקס אכן הבין את צרכי המשפחה והיה ערני לניואנסים חשובים, ניתן לערוך טקס אזכרה חילוני איכותי מאוד שירגש מאוד את הנוכחים וישביע את רצונם של נוכחי האזכרה.

 

בזכות מקצועיות רבה של עורך הטקס ישולבו אלמנטים טקסטואליים וחזותיים גם יחד, ובזכות דמיון רב יהיה גם צד יצירתי מכובד מאוד לכל טקס אזכרה חילוני שמנוהל בצורה כזאת. יתרה מכך, אדם בעל השכלה רחבה, ניסיון חיים עשיר, וגישה מיוחדת הוא זה שיכול להציע עריכת טקס מרתק מאוד בכל אזכרה אליה יוזמן.

 

לניסיון יש המון חשיבות

ציינו קודם לכן את עניין הניסיון של אדם שמציע את עצמו כעורך של טקס אזכרה חילוני. לכן חשוב להתמקד בהיבט זה מאחר והיום אפשר לעבוד מול חברה שיכולה להקצות אדם ערכי ואיכותי שיש לו הן ניסיון חיים רב והן ניסיון בניהול של טקסים חילוניים כאלה. כך, חברת "דרך אחרת" מציגה אפשרות מכובדת לכל מי שפונה אליה.

 

עבור כל מי שרוצה לערוך טקס חילוני ולא דתי באזכרה שקרבה ובאה, הרי שהוא יכול להסתמך על שירותיו של אדם מנוסה שאפילו יכול להציג המלצות שונות ולהראות את פועלו בסרטונים שצולמו באזכרות חילוניות אותן ניהל. כך אפשר להיות בטוחים שהבחירה תהיה נכונה ושהטקס יהיה מקובל על המשתתפים כולם.