טקס אזכרה לנפטר

טקס אזכרה לנפטר: העניינים הטכניים מקבלים התייחסות מדויקת

את האזכרה לכבודו של הנפטר אנו מקיימים כאשר עוברים 30 ימים מפטירתו של הנפטר, שנה מיום זה וכן מידי שנה בתאריך קבורתו. זהו שלב מאוחר ואנו , המשפחה האבלה, נמצאים במקום אחר. להבדיל מטקס ההלוויה שהוכן בזמן מאוד קצר כאשר היינו עדיין בטראומת כאב האובדן הנורא, בשלב האזכרה אנו נמצאים בשלב מתקדם בהבנה וקבלת לכתו של יקירנו, היה לנו זמן לחשוב בבהירות מה נרצה להנציח מחייו ופועלו וכיצד נרצה לזוכרו. בטקס האזכרה נוכל לשלב את כל הדברים שאולי נשכחו או שלא יכולנו לעמוד בהם בזמן ההלוויה, נוכל לכתוב את ההספד שיכיל את כל הנושאים שרצינו להעלות בחייו ופועלו, להשמיע את כל אותם שירים שכה אהב, לעיתים אף לזוכרו דרך אוסף תמונות או קטעי וידאו בהם כיכב בחייו, להנציח את מורשתו והדברים שדגל בהם ופעל למעניהם בחייו על ספר או אלבום. כעת יש מספיק זמן לתכנן טקס אזכרה שיזכיר וינציח אותו ואת פועלו.
סוג כזה של טקסים מפיקה 'דרך אחרת'. החל מתכנון הטקס יחד עם המשפחה על כל התכנים שירצו לשלב, הפקת הנצחה בכל דרך של ספר, אלבום, מצגת וכלה בלוגיסטיקה המלווה טקס כזה הכוללת מקום, הגברה, הנחיה, הצללה, כסאות ועוד.
יחד עם 'דרך אחרת' מקצועיותה, ניסיונה הרב ורגישותה הרבה לצרכי המשפחה, תוכלו לקבל טקס אזכרה ייחודי, מכובד וממלא.

 

על מנת לאגן טקס אזכרה לאדם שנפטר יש לא מעט עניינים טכניים בהם יש לטפל בצורה רצינית. אחרי הכול, אף אחד לא ירצה לראות כיצד חסר משהו בטקס שבו אמורים להתייחד שוב עם זכרו של אדם יקר שהלך לעולמו, ואף אחד לא ירצה לראות כיצד במהלך טקס אזכרה לנפטר נוצרות תקלות או בעיות שאינן במקום.

 

כך יש משמעות רבה לאלמנטים שונים שיוצרים את האווירה הראויה בטקס כזה. בפועל מדובר על מערכת שמאפשרת הגברת סאונד איכותית, אפשרות למחסה או להצללה ליד חלקת הקבר של הנפטר, הצבת כיסאות במקומות המתאימים, הצבת עמדת מים למתרגשים מהאירוע, ומציאת פתרון לכל צורך שעלול לעלות בטקס כזה.

 

לכל נפטר יש את הטקס שלו

נראה כי לא צריך לספר הרבה על כך שלכל אדם יש את האופי שלו, ושהדבר מוביל לכך שכל טקס אזכרה יכול להיראות אחרת לגמרי. כך, לא רק בחייו אלא גם במותו של אדם מסוים, אנו יכולים להציג את ייחודו ואת הדברים המרתקים שאפיינו אותו. לכן טקס אזכרה לנפטר חייב להיות כמה שיותר אישי.

 

על מנת שטקס כזה לא יהיה שגרתי, יש אפשרות מרתקת שמציעה היום חברת "דרך אחרת" לאלו שרוצים להיזכר ביקיריהם בסגנון ייחודי וברמת רגש גבוהה יותר. טקס אזכרה לנפטר שנערך בצורה מרגשת ואישית יותר הוא כזה שמונע לחלוטין אירוע שגרתי מאוד אליו יש כאלו שמרגישים כי הם מחויבים להגיע ותו לא.

 

ההיבט האישי שמציג רגע מכובד

הן בזכות התאמה אישית של טקס כזה כפי שאפשרות זאת הוסברה לעיל, והן בזכות עוד טיפול מלא בדרישות אחרות ומחייבות כמו קריאת קדיש או קריאת השכבה עם אותיות נשמה שמוגשים כטקסט כתוב ומנוילן עם הנצחת הנפטר, נוצרת אפשרות אישית ביותר לחלוק את הכבוד המגיע לאדם יקר שעזב את העולם הגשמי.

 

חשוב להכיר גם אפשרות מרתקת להנחות טקס אזכרה לנפטר בין אם מדובר על אדם מבוגר או צעיר למרבה הצער, ובין אם מדובר על מי שהלך לעולמו בשיבה טובה או נפטר חלילה בנסיבות טראגיות. התייחסות אישית לכל נפטר ולבני משפחתו ויקיריו האחרים היא זו שמובילה להדגשת ההיבט האישי כדי להציג רגע מכובד לכולם.