טקס קבורה אלטרנטיבי

טקס קבורה אלטרנטיבי: הרגשה שמספקים את בקשתו של הנפטר

לאורך חיינו אנו מתכננים כל טקס או אירוע אפשרי עד לפרטיו האחרונים החל מטקסי הלידה למיניהם, בר מצווה, חתונה וציון ימי הולדת וימי נישואין. אנו חושבים על כל הפרטים שנרצה שיכללו הטקסים הללו, מנסים להגשים אחר רוב הגחמות והפנטזיות שרק חלמנו עליהם בכדי מצד אחד לשמח את החוגג, משפחתו וחבריו ומהצד השני להציג את פועלו ודרכו וחותמו בכל אירוע שכזה. מלבד אירוע אחד, שעד כה, רובנו לא היינו מסוגלים לתכנן, להכניס בו תכנים משלנו ושמותאמים למורשת הנפטר ובעצם ליצור את דרכו האחרונה. הרי במרום גילם של האנשים, הם בהחלט חושבים על דרכם זו, והיו רוצים לתכנן אף אותה, לקיים טקס עם תכנים משלהם, הקרובים יותר לליבם, המתאים רק לאישיותם ופועלם במהלך חייהם אך כאשר מגיעים לנקודה הזאת, הכאב הגדול והזמן הקצר נותנים הרגשה כי לא יוכלו לדאוג שטקס כזה יתממש. אז לא עוד ! היום, 'דרך אחרת' תוכל לתכנן ולהוציא לפועל כל טקס קבורה שתרצו, טקס המתאים לרוחו של הנפטר, למשפחתו ולחבריו. טקס מכובד הנותן שימת לב לכל פרט גדול כקטן, החל מתכנים רלוונטיים וכלה בביצוע לוגיסטי. 'דרך אחרת' מבצעת הכל במקצועיות רבה ורגישות יתרה וקשובה כל העת לרצונותיה של המשפחה האבלה.
בסופו של דבר אנו מקבלים טקס שבהחלט תכננו עבור יקירנו ומרגישים שכיבדנו את דרכו האחרונה כפי שרצה או לחלופין התאים לו.

 

אדם לפני פטירתו יכול לדאוג לא רק לכתיבת צוואה הנוגעת לחלוקת ירושה של נכסיו, אלא שהוא יכול להציג בקשות שונות לגבי הקבורה שלו וטקס ההלוויה. כך אנו רואים כיצד יש גם התעניינות בעריכה של טקס קבורה אלטרנטיבי ולא בהתחייבות לטקס קבורה רגיל שלעתים לא משקף את דרך חייו של אדם מסוים.

כשבני המשפחה קשובים לבקשות אלה וכשרוצים באמת לספק את הבקשה של אדם יקר שנפטר והשאיר אחריו דרישות משלו, לא צריכים למהר ולערוך טקס קבורה שגרתי, אלא שאפשר בהחלט לערוך טקס באמצעות חברת "דרך אחרת" ולכבד את הנפטר עוד יותר תוך הצגת דמותו והתייחסות לפועלו הרב מהעבר.

 

צעד חשוב שצריך להיות מנוהל בצורה אחראית
על מנת שניתן יהיה להפיק טקס קבורה שאינו שגרתי כלל וכלל יש לא מעט דברים אליהם צריך להתייחס ויש לא מעט פעולות אותן צריך לבצע מול גופים וגורמים שונים. מדובר על צעד חשוב שכדי שייצא לפועל צריך לנהל אותו נכון. כך יוצרים טקס קבורה אלטרנטיבי שבאמת מותיר רושם עמוק על כל מי שלקח חלק בהלוויה.

לאורך כל חייו אדם נורמטיבי מתאמץ לעשות דברים רבים שיקדמו אותו ויביאו לרווחה של האנשים היקרים לו. לכן זה חשוב מאוד למלא את הבקשה של אדם ליצירת טקס קבורה אלטרנטיבי מתוך הבנה כי גם משיבים לאדם יקר כגמולו, וברגע שהוא נקבר הוא זוכה להערכה רבה על הדברים שעשה בחייו לטובת יקיריו.

מבסיס מוכר ועד טקס שזוכה להערכה מהנוכחים
באופן טבעי, הרי שכולנו מכירים את הטקסים הרגילים שנערכים בהלוויות בכל רחבי הארץ. טקס אלטרנטיבי אינו חייב להיות כזה שתלוש לגמרי מכל בסיס יהודי או תרבותי המוכר בארץ, אלא שהוא יכול לשלב בין אלמנטים בסיסיים שמוכרים לרבים ובין מקוריות רבה והפגנת הצד האישי ברגע הטקס של הנפטר שנקבר.

היכולת לגוון מאוד את מהלכו של טקס קבורה אלטרנטיבי היא זו שיכולה להציג אירוע שיכבד את כל הנוכחים. כלומר, שגם אם בקהל יש אנשים שמזוהים יותר עם הטקסים השגרתיים שמאפיינים את רוב ההלוויות במדינה, הרי שהם יכולים להבין את מהות הטקס ואת הרעיון שמאחוריו כדי להמשיך ולכבד בנוכחותם את רגע קבורתו של הנפטר.