קבורה בארץ לתושב חו"ל

קבורה בארץ לתושב חו"ל:קבורה בצורה ראויה גם לתושבי חו"ל

לעיתים אנו נשאלים ע"י בני משפחה וחברים הגרים בחו"ל האם הם יוכלו להיקבר בארץ ישראל שתבוא שעתם. האם קיימת האפשרות של קבורה בישראל של תושב חו"ל ? ובכן, מדינת ישראל נותנת את האפשרות לתושב חו"ל להיקבר בארץ אם זהו רצונו אך התהליך והנהלים לגבי קבורה כזאת הינם מורכבים ומי שאינו מכיר את המוסדות הרלוונטיים ומתקשר עימם ברמה שוטפת הדבר מסובך אף יותר.
בטיפול בסוגיה כזאת נעדיף לתת למומחים אשר יבצעו את התהליך ביעילות ויעמדו בזמנים הקצובים שתהליך כזה מכתיב ואכן, 'דרך אחרת' המטפלת בסוגיות כאלו מתמחה בנושא ובעזרת ניסיונה העשיר מנהלת את התהליך מול המוסדות החיצוניים יחד עם המוסדות בארץ ומסדרת עת כל הסידורים הנדרשים להבאת הנפטר לקבורה בארץ. כל זאת כמובן מלווה ברגישות רבה, אמפטיות ומחשבה רבה בתקשורת ובתיאומים מול בני המשפחה הקרובה של הנפטר.
אל מול עיניה של 'דרך אחרת' עומדים הערכים של יעילות, מסירות, אמפטיות ושמירת כבוד הנפטר ובעזרת עמידה בערכים אלו מבצעת זאת לשביעות רצון המשפחה.

 

ישראלים שעזבו להתגורר במדינות אחרות וגם תושבי חו"ל שכבר נמצאים במדינה מסוימת לא מעט שנים יכולים להציג צורך של קבורה בארץ ולא במדינה שבה חיו לאחרונה. קבורה בארץ לתושב חו"ל היא לא נושא חדש שבו נתקלים אנשים שונים, ולכן הדבר דורש טיפול איכותי לאורך כל הדרך עד לקבורה במדינת ישראל.

אחרי הכול, גם אם מישהו לא חי בישראל את רוב שנותיו וגם אם עזב את המדינה בשל סיבות אישיות כאלה ואחרות, הרי שהרצון שלו או של בני משפחתו או חבריו לקבור בארץ ישראל הוא כזה שיש לכבד בצורה מלאה. ישנם סידורים שונים ומגוונים שיש לעשות על מנת לקבור אדם כזה בארץ, אך הדבר ניתן לביצוע.

 

כשיש מי שמכיר את כל הנהלים
באופן טבעי, כשאנו מדברים על מדינת חוק הרי שכל אדם כפוף לחוקים של המדינה ויש לו חובות וזכויות בהתאם לכל חוק ולכל תקנה. כך אנו מבינים כי לגם לגבי קבורה בארץ לתושב חו"ל יש חוקים ותקנות שמציגים דרך מסודרת לעשות זאת. אך מאחר ורובנו לא מכירים את הנתונים לגבי כך, חשוב מאוד למצוא את מי שעוסק בכך במקצועיות.

ברגע שמזהים את היכולות הגבוהות של חברת "דרך אחרת" מבינים כי קבורה בארץ לתושב חו"ל אינה אמורה ליצור בעיות והיא יכולה להתבצע בצורה שוטפת ואחראית. בזכות היכרות עם הנהלים השונים שקשורים למהלך כזה ובזכות ידע רב ויכולת עבודה מול כל הגורמים הרלוונטיים, הקבורה בארץ תהיה נוחה.

תהליך מלא עד לקבורה בזמן הראוי
נבירה רצינית בפרטים הקשורים להבאה של מי שגר בחו"ל לקבורה בישראל לאחר שנפטר, תראה לכל בר דעת כיצד מדובר על תהליך שיכול לעתים להיות די מורכב ולכן חשוב לבצע את כולו בצורה מסודרת ועניינית. כך אפשר לעזור למשפחה שרוצה לקבור יקיר מעבר לים במדינת ישראל ללא כל קושי או עיכובים.

אם התהליך של קבורה בישראל לתושב חו"ל מבוצע בצורה אחראית ומלאה, הרי שקל לראות את הסיפוק על פניהם של אנשים שרוצים להתרכז באבלם מבלי לחשוש לגבי בעיית הקבורה של אדם יקר שעד עתה היה רחוק מהם במדינה אחרת. מניעת חשש או בעיות במהלך כזה, יוצרת הקלה רבה ברגע מאוד לא קל בחיים.